آمار و اطلاعات یکی از عوامل مؤثر و ضروری برای برنامه ریزی، ارزیابی عملکردها و تصمیم گیری در سطوح مختلف مدیریت است. بعلاوه میزان موفقیت مدیران در اجرای برنامه‌ های مورد نظر و حصول به نتایج مطلوب و میزان تحقق اهداف سازمانی آنها، رابطه‌ ای مستقیم با میزان بهره ‌گیری از آمار و اطلاعات صحیح، به روز و اثربخش دارد. لذا استفاده از این ابزار مورد توجه و تأکید روزافزون سیاستگزاران و برنامه ریزان جوامع قرار گرفته است.
با وجود مشکلاتی که حجم زیاد داده­ها برای سازمان به وجود می­آورد، اما فرصت­ هایی را نیز برای کسب‌ و‌کار فراهم می­کند که با استفاده از آن ها می­توان به آمار و تحلیل‌ های عمیق ‌تری نسبت به قبل در مورد وضعیت سازمان دست یافت و اطلاعات جامع ‌تری بدست آورد. اینگونه تحلیل­ها عمدتا در قالب هوش کسب و کار معنا پیدا می­کند و مبنای دقیقی برای تصمیم­ گیری­ ها و برنامه­ریزی­ها در سطوح مختلف برون­ سازمانی و درون­سازمانی است.
بنابراین لازم است که فرایندهای متناظر با چرخه حیات داده یعنی طراحی، تولید، جمع آوری، بروز رسانی، ذخیره‌ سازی، تحلیل و انتشار داده­ها به صورت دقیق و درست به انجام برسد تا بستری را برای دستیابی به آمار و اطلاعات درست و بهنگام و در نهایت هوش کسب و کار فراهم کند.

 

درسا صنعت تهران- شرکت مهندسی مشاور درسا صنعت تهران- درسا صنعت- درسا- گروه اقتصادی درسا صنعت- دریک آنلاین- ماهنامه اقتصادی دریک- دریک- دریک- دریک- سایت کارآموز یاب- تیگراد- تیگراد – تامین مال همتا به همتا- درسا صنعت- درسا صنعت تهران- طرح توجیهی- طرح کسب و کار- شرکت تخصصی طرح کسب و کار

اجرا شده توسط: همیار وردپرس